Zasíláme novinky, aktuální akční zboží a vše co by Vás mohlo zajímat.
U nás můžete platit pohodlně, rychle a hlavně bezpečně:
Přijímáme platební karty:
- Úvod
- Práva z vadného plnění (REKLAMACE)
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2. Kupující je pro uplatnění práva z vadného plnění povinen:
7.2.1. Při převzetí zboží překontrolovat stav zboží, vč. jeho integrity, funkce a vzhledu.
7.2.2. V případě zjištění vady na zboží, která není ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vadou skrytou, neprodleně informovat prodávajícího o této vadě či nedostatku.
7.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.3.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.3.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.3.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.3.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a 7.2.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.4. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.5. Právo z vadného plnění nelze uplatnit v případě, že vada vznikla v důsledku nakládání se zbožím mimo soulad s pokyny výrobce, prodávajícího nebo návodu k použití. Jedná se zejména:
7.5.1. Použití zboží k jinému účelu, než je určeno výrobcem
7.5.2. Vystavení zboží extrémním klimatickým a fyzikálním podmínkám (vysoké teploty, tlak, namáhání)
7.5.3. V případě textilních materiálů, nedodržením doporučených postupů pro čištění, praní, sušení, bělení či barvení.
7.6. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání ve lhůtě stanovené zákonem.
7.7. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.